Online marketing

Marketing staat voor veel ondernemers gelijk aan je product of dienst verkopen. Dit is een grote misvatting. Niemand zal je product of dienst kopen als ze er niet van overtuigd zijn dat ze nodig hebben wat jij aanbiedt. Het is daarom van belang dat je de markt goed kent waar jij je op richt. Wat heeft jouw ideale klant nodig; waar zit zijn pijn? Jouw klant moet voelen dat hij bij jou aan het goede adres is voor een oplossing van zijn probleem en dat hij bij de concurrent niet zal vinden wat hij zoekt. Je moet een omgeving voor hem creëren waarin hij bijna niet anders kan dan jouw product of dienst kopen, omdat dit voor hem als het enig juiste voelt om te doen.

Dat die omgeving vooral online gecreëerd moet worden moge duidelijk zijn. De online aankopen nemen ieder jaar weer fors toe. Niet met online marketing bezig zijn is daarom voor jou als serieuze ondernemer geen optie. De tijd dat mensen in de papieren versies van de telefoongids of Gouden Gids gingen zoeken naar afnemers is al lang voorbij. Het internet, daar is waar het zich allemaal afspeelt.

Maar hoe doe je dat nu, je online presenteren op het internet? Dit kan op vele manieren: email marketing, content marketing, social media kanalen en natuurlijk je website. Dat laatste wordt nogal eens vergeten. Vaak wordt gedacht dat je door alleen op social media actief te zijn je poducten en diensten aan de man kunt brengen. Die kanalen zijn tegenwoordig inderdaad uitermate belangrijk maar je website zou nog altijd een cruciale rol moeten spelen in je marketingstrategie. Het is als het ware je ‘thuishaven’; de plek waar het allemaal begint.

Maar dan moet je site wel voldoen aan de moderne eisen. Tegenwoordig gebruikt meer dan de helft van de mensen mobiele devices om het internet op te gaan. Als je site niet responsief is (zich aanpast aan alle schermformaten) of niet snel laadt dan mis je de boot. De beslissing of iemand iets aan jouw site heeft of niet wordt in een fractie van een seconde genomen. Gebruikersvriendelijkheid en snelheid zijn daarom basisvoorwaarden voor een goede online aanwezigheid. Wil je meteen checken of Google jouw website net zo goed vindt als jij zelf? Test het maar en vraag meteen het gratis rapport op dat je vertelt wat je kunt verbeteren.

Jotiko kan je met je online marketing activiteiten bijstaan met goede en makkelijk te begrijpen instructies en advies. Maar als je wilt kan Jotiko ook het werk volledig voor je uit handen nemen, het is maar net waar je zelf voor kiest. Kun jij het je veroorloven om de boot te missen? Nee? Neem dan geheel vrijblijvend contact op.